Bila Queen Elsa Melanda Apartment Aku!!!

Salam u'olls,


Hari ni dah alang2 bosan, pergilah keluar dengan rakan2 nak tengok cerita baru bertajuk Frozen.

Sampai2 terus beli tiket, nasib baik ada tiket untuk 'student', alhamdulillah, baru RM8 sahaja...

Lepas beli tiket, kami semua pergilah menjamu selera di Burger King.

Untuk cerita Frozen ni, dia ada cerita pendek Mickey Mouse dalam 10 minit macam tu sebelum cerita Frozen tu mula. Cerita mickey mouse ni aku bagi 1/10 sahaja, tak menarik langsung.

Cerita Frozen ini berkisar mengenai dua beradik diraja Arendelle. Yang sulung mempunyai kuasa luar biasa yang mampu menghasilkan salji dan ais. yang bongsu hanyalah manusia biasa.

Pada pendapat aku ni, aku boleh bagi 4.5/10 jer untuk cerita ni.

Jalan cerita dia simple sangat. Nasib baik pemandangan dia lawa2 malah lawak dia pun ok ok...


Lepas tu aku dengan housemate aku pun balik lah...sampai2 depan pintu pagar rumah, tiba2 jiran depan rumah tegur...katanya air mengalir keluar dari rumah....

tengok2 memang laju air mengalir keluar dari rumah tingkat 20 ni menuju terus ke tangga.

Masuk2 tengok paip mesin basuh tercabut dan paip air memang terbuka maksimumnya. dalam rumah memang dah banjir dah. Pening kepala tengok perabot kayu kena air...mahal2 pulak tu.

tak adalah banjir macam ni, tingkat 20 kot. tak masuk akal langsung kalau macam ni.

Nasib baik air tak masuk bilik..air tu mengalir sama ada ke arah pintu masuk ataupun ke arah beranda. Jadi, yang basahnya rumah tamu dengan dapur....

So apa lagi! kena mengemop lantai lah...seksanya mengemop lantai, rasa macam bilalah air ni nak kering....mop2 pun masih banjir lagi TT______TT

Last2 kesimpulannya benda ni terjadi disebabkan Queen Elsa marah sangat kat aku sebab kutuk citer Frozen tu...so dia bekukan rumah tapi cuaca malaysia panas maka cair lah ais2 tu sampai banjir rumah.



p/s: apa benda lah aku tulis ni kan...takde pengajaran langsung huhuhuhu

p/s: Entah2 air yang mengalir tu dah sampai tingkat satu....yalah...berapa lama lah air tu dah mengalir

p/s: Bil air naik lah bulan ni -_____-"

Comments

Popular Posts