Berita itu benar...

Assalamualaikum....hari ni merupakan hari pertama selepas habis exam terakhir semalam. Gembira tak terkata dan rasa macam bebas...hehe....oh ya berbalik apa yg ingin saya utarakan pada hari ni ialah mengenai masalah murtad yg telah melanda masyarakat kita...masalah nya adakah ia memang benar atau ia sekadar khayalan semata-mata atau hanya beberapa kerat manusia muslim melayu di malaysia.

Hari saya telah melawat one of the school advisor which is the one that is close to me. Dia org Malaysia ttp berbangsa Cina. Kami berborak panjang mengenai pelbagai perkara seperti pelajaran. Tiba-tiba beliau telah bertanya satu soalan yg mungkin pada pandangan orang sebagai soalan utk kepastian. Beliau bertanya adakah susah utk keluar dr Islam. Saya kata susah...setelah memberikan alasan wajar, saya bertanya mengapa beliau bertanya sedemikian. Dia beritahu rakan kepada rakan dia ingin berkahwin dgn seorg muslim. Hmm...saya rasa ini sudah bagus kerana bertambah lagi seorg muslim di dlm komuniti Islam tetapi sayang seribu sayang rupanya kita akan kehilangan seorg muslim kerana manusia yg dilahirkan islam itu ingin menukar agamanya. Manusia ini berasal dari Kuala Lumpur. Namun saya masih berasa lega kerana permohonan manusia itu tidak berjaya dan kemungkinan manusia itu akan menukar fikiran beliau. Ya Allah...Engkau berikan hidayah kepada hamba2mu ini agar kami semua yg lahir dlm agama pilihan Mu ini akan mati dlm fitrahnya...amin

-KA-

Comments

Popular Posts