Si Pelari Layang-Layang



Salam semua. Sedar-sedar sudah berminggu-minggu saya tidak mengemaskinikan blog saya ini. Gomen na! =) Saya akan cuba mengemaskini sebaik mungkin.

Mungkin ramai tertanya-tanya mengapa saya menulis tajuk Si Pelari Layang-layang.

Ini adalah tugasan saya untuk subjek elektif saya, Elektif Kemanusian: Kritik Novel @ Humanitive Elective: Critique a Novel .
Untuk elektif ini saya perlu memilih antara tiga jenis novel iaitu antara Kehidupan Pi @ Life of Pi, karya Yann Martel;


Si pelari Layang-layang @ The kite runner, karya Khaled Hosseini; dan To kill a mocking bird, karya Harper Lee.

Saya telah memilih novel Si pelari layang-layang. Saya masih belum habis membacanya namun buat masa sekarang saya amat menggemarinya. Setiap karakter mempunyai kisah duka yang tersendiri yang hanya diketahui oleh empunya diri. Selain itu kecelaruan identiti yang amat menyesakkan setiap empunya karakter terasa dekat dalam hati dek huraian yang amat mendalam oleh penulis.

Baiklah nanti saya akan cuba buat rumusan mengenai novel ini....tak habis baca lagi pun....=P

Ni senarai subjek-subjek yang mesti saya ambil untuk semester ini:-

1)Chemical Processes involved in Biological Systems, in Metabolism & in the Behaviour of Drugs
2)Human System II
3)Human System III
4)Human System IV
5)Medicine - From Concept to Patient
6)Biomedical Laboratory
7)Elective - Humanitives Elective
8)Language & Communication Skills


ja Matta ne!

Comments

Faiez Fauzi said…
perlu ke senaraikan subjek ko utk sem nih??
ada org tertentu nak tau ker? =P
KA said…
ala kan tag untuk entry tu daily life aku....so saje jer letak...hahahhaa
Dear KA,

Nice blog u have here..

Eeee..ni apa subjects susah-susah u kena buat semester ni? Hahha..these things, compared to the EST i thought you, macam langit dgn bumi, ye..

Is The Kite Runner worth reading? I have read Lee's work long time ago..At the moment, I am rereading the Chicken Soup for the Soul, sometimes the soul needs nourishing, right?
KA said…
hehe that's why teacher it is even harder this semester...

well the kite runner is worth to read...it is full of emotion and the plot is nice and complicated but yet understandable...

i agree with your statement...our soul needs nourishment

Popular Posts