Sejarah banyak benda yang kita tak tahu!!

Salam semua,

semenjak setahun yang lepas banyak info yang saya terima mengenai sejarah nusantara (Tanah Melayu, Indonesia, Thailand, Filipina dan Borneo)...info mengenai kedatangan Islam di nusantara....

Namun info2 itu masih perlu saya kumpulkan sebelum saya boleh tuliskan dalam bog saya ini dan saya juga telah betulkan tulisan saya dalam When Islam meets China....

Maka misi saya waktu summer ini mencari sebanyak maklumat yang mungkin utk cuba diterjemahkan dalam tulisan =)

InsyaAllah 2 minggu lagi exam....doakan saya =)

KA
Dublin
18:19
07/05/2010


Alhamdulillah setelah tiga tahun mencari, akhirnya saya berjaya menukilkan perkara2 yang menjadi persoalan di atas. Anda semua boleh membacanya melalui link di bawah ini

Ringkasan Sejarah Islamisasi Tamadun Melayu

Comments

Kak Mahh said…
Makin banyak belajar makin banyak yang kita tidak tahu...jom singgah baca di http://zmah-ceritaku.blogspot.com

Popular Posts